کدام میوه ها بیشترین قند را دارند؟

 

میوه ها گروه غذایی هستند که استفاده شان برای افراد دیابتی یا کسانی که کم کربوهیدرات استفاده می کنند گیج کننده است رژیم های غذایی متعادل در برخی موارد با هم متفاوتند، برخی بر اساس شاخص قند خون هستند و برخی تنها بر اساس میزان کربوهیدرات. مسلما میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند و اگر قرار است قند دریافت کنید بهترین کار جذب آن به همراه مقدار زیادی ماده مغذی است. میوه هایی که کمترین قند را دارند جزو آن دسته از میوه ها هستند که بیشترین مواد مغذی را در خود جای داده اند، از جمله آنتی اکسیدان ها و دیگر غذاهای گیاهی.

:میوه هایی که کمترین قند را دارند مقدار کمی لیمو شیرین ریواس انواع توت تمشک قره قات

:میوه هایی که قند کم تا متوسط دارند توت فرنگی پاپایا هندوانه هلو شلیل بلوبری طالبی خربزه سیب زرد آلو گریپ فروت

:میوه هایی که کمی قندشان بالا است آلو برقانی پرتقال کیوی گلابی آناناس :میوه هایی که قند بسیار بالایی دارند نارنگی گیلاس انگور انار انبه انجیر موز میوه های خشک، مانند خرما، کشمش، زرد آلوی خشک و آلو

انبه برای چه افرادی ممنوع می باشد؟ انبه یکی از میوه‌های غنی و یکی از منابع خوب تامین‌کننده بتاکاروتن بدن به شمار می‌رود که در تقویت نیروی جسمی و تامین پروویتامین آ نقش مهمی ایفا می‌کند این میوه می‌تواند در تامین پتاسیم و منیزیم مورد نیاز بدن هم نقش مهمی داشته باشد. انبه و کیوی جزو میوه‌هایی به شمار می‌روند که قند نهفته‌ آن‌ها بالاست و برای افراد دیابتی که محدودیت مصرف قند و شیرینی دارند خیلی مناسب نیستند البته نباید هیچ‌وقت هیچ نوع ماده غذایی از میزان مصرف افراد در طول روزحذف شود.

آیا قند میوه خوب است یا بد؟ بیشتر حجم میوه‌هایی که خورده می‌شود را آب تشکیل می‌دهد، ولی ۱۰ تا ۱۵ درصد از میزان انرژی این میوه ناشی از قند است. قندی که در این میوه‌ها وجود دارد بیشتر از نوع فروکتوز است. توصیه می‌کنیم، این میوه‌ها را به‌صورت آب نگرفته مصرف کنند چون افزایش فروکتوز در بدن می‌تواند باعث افزایش تولید تری‌گلیسیرید شود. به این دلیل به افرادی که کبد چرب دارند یا میزان تری گلیسیرید خون شان بالاست، توصیه می‌شود این میوه‌ها را به‌صورت طبیعی مصرف کنند چون میزان فیبر موجود در این میوه‌ها می‌تواند در جذب قند و چربی تعدیل ایجاد کند. همچنین این میزان فیبر هم می‌تواند بر سیستم گوارشی تاثیر مثبتی داشته باشد. توت، توت فرنگی، گیلاس و هلو میوه‌هایی هستند که افراد دیابتی می‌توانند از آن استفاده کنند به‌دلیل آن‌که میزان آب این میوه‌ها زیاد است و میزان قند موجود در آن، به نسبت کمتر است.

`123`

Two ripe mandarins and slices with green leaves (isolated)

anar Cherry love

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نوزده =