چای ترش خورها بدانند!

چای ترش از نوشیدنی های گرم و سردی محسوب می شود که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اگر به دنبال قلبی سالم هستید هرگز مصرف روزانه چای ترش را فراموش نکنید. این نوشیدنی قرمز رنگ طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی از آهن است. می توان چای ترش را جایگزینی مناسب برای چای سیاه دانست. آشنایی با چای ترش چای ترش که به چای قرمز و چای مکه نیز معروف می باشد دارای خواص فراوانی برای بدن است. این چای در مناطق گرمسیر رشد پیدا می کند. از کاسبرگ این گیاه به عنوان چای استفاده می شود. استفاده از چای ترش در بیشتر مناطق آسیا و آمریکا مرسوم است. مردم شهرهای کالیفرنیا، مکزیک، جامائیکا، چین، هند و خاورمیانه بیشتر از مناطق دیگر از چای ترش استفاده می کنند. قطب اصلی تولید چای ترش در غرب آفریقا می باشد. کشت این گیاه در کشور عزیزمان ایران نیز صورت می گیرد. هر ساله در ماه های شهریور و مهر در شهرهایی از استان سیستان و بلوچستان کشت چای قرمز انجام می شودو در ماه های آبان و آذر برداشت محصول صورت می گیرد. این گیاه دارای ۳۰۰ نوع مختلف می باشد که هرساله در سرتاسر جهان کشت می شود. چای ترش یک جایگزین خوب برای چای سیاه نوشیدنی های گرم پرطرفداری هم چون چای سیاه، قهوه یا  هر کدام به دلایلی خاص دارای مضراتی برای بدن می باشند. می توان به جای استفاده از آنها نوشیدنی های گیاهی پرخاصیت تری را جایگزین کرد. چای ترش(چای قرمز) نوشیدنی بسیار مناسبی برای استفاده در فصل تابستان می باشد. چای ترش دارای خواص مفید فراوانی می باشد. متاسفانه در کشور ما به دلیل تمایل اکثر مردم ایران به چای سیاه، استفاده از چای ترش کمتر است. چای قرمز دارای فواید زیادی می باشد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. چای ترش نوشیدنی مناسبی در فصل گرما می باشد. این چای میزان تعریق بدن را بالا برده و موجب می شود تا دمای بدنزکاهش پیدا کند. اگر دچار نوسان فشار هستید حتما روزانه یک لیوان چای ترش میل کنید. این نوشیدنی برای کسانی که از بیماری فشار خون رنج می برند مفید است. مصرف روزانه چای ترش در سلامت خون تاثیرگذار است. نوشیدن روزانه این چای موجب رقیق شدن خون می شود. در طب سنتی از چای ترش برای تصفیه کردن خون هم استفاده می شود. اگر چربی بالایی دارید و یا از خوردن غذاهای چرب لذت می برید، نوشیدن حداقل ۲ لیوان چای ترش را هم در برنامه غذایی خود جای دهید. چای ترش کنترل کننده کلسترل خون و تنظیم کننده چربی خون می باشد. چای ترش برای کبد مفید است و موجب پاکسازی آن می شود. بر خلاف چای سیاه که موجب دفع آهن از بدن می شود، چای ترش طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی سرشار از آهن می باشد. نوشیدن این چای برای افرادی که به کم خونی دچار هستند مفید می باشد. چای ترش برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. نوشیدن روزانه این چای موجب می شود تا قند خون افراد مبتلا به این بیماری کنترل شود. در طب سنتی چای ترش را به عنوان نوشیدنی آرامش بخش می شناسند. برای از بین بردن اختلالات صفرایی می توانید از چای ترش کمک بگیرید. این چای یک نوشیدنی مناسب برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی – عروقی می باشد. چای ترش سرشار از ویتامین c می باشد. استفاده از این چای موجب می شود سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی قوی شود.

چای ترش چه مضراتی دارد؟ در مورد چای ترش ویژگی منفی ذکر نشده است. اما توصیه شده است که زنان باردار، شیرده،یائسه و یا افرادی که از اختلالات هرمونی رنج میبرند از این چای استفاده نکنند. استفاده از چای ترش در زنان باردار موجب افت فشار و ایجاد ضعف عمومی در بدن خواهد شد.

چای ترش یک جایگزین خوب برای نوشیدنی های کافئین دار امروزه استفاده از نوشیدنی های کافئین دار هم چون قهوه و نسکافه در میان مردم به شدت مرسوم شده است. چای ترش در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی سالم شناخته شده است که دارای فواید زیادی برای بدن می باشد. با فرهنگ سازی مناسب می توان چای ترش را جایگزینی مناسب برای این قبیل از نوشیدنی ها قرار داد.

چای ترش یک نوشیدنی تابستانی در سراسر جهان چای ترش را به عنوان نوشیدنی سرد و گرم می شناسند و از هر دو شکل آن استفاده می کنند. مردم جامائیکا از چای ترش هم به عنوان نوشیدنی گرم و هم به عنوان نوشابه ی سرد استفاده می کنند. اگر به نوشیدنی های خنک علاقمند هستید، می توانید این چای را به شکل سرد سرو کنید. استفاده از چای ترش به عنوان نوشیدنی سرد قطعا برای بدن مفید تر از نوشیدنی های مملو از قند خواهد بود.

طریقه دم کردن چای ترش به اندازه یه سرپنجه از چای ترش را در لیوان دمنوش خود بریزید و بعد از ریختن آب جوش بر روی آن، درب لیوان را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه ببندید. بعد از دم کشیدن چای می توانید بسته به سلیقه، چایتان را با عسل و یا مکمل های دیگر میل بفرمایید. طریقه دم کردن چای ترش در قوری به این صورت می باشد که: به اندازه ی یک قاشق مرباخوری از این چای را در قوری ریخته و پس از ریختن آب جوش به روی آن، در بازه ی زمانی حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه ای چای ترش حاضر می شود. ,چای ترش,خواص چای ترش,چای ترش چه فایده ای دارد, ,چای ترش,خواص چای ترش,چای ترش چه فایده ای دارد, بدن انسان روزانه به ۸ الی ۱۰ لیوان آب احتیاج دارد نوشیدن آب و انواع نوشیدنی های طبیعی فراموش نشود . ,چای ترش,خواص چای ترش,چای ترش چه فایده ای دارد, تصفیه خون و کبد با یک خوردنی ترش ,چای ترش,خواص چای ترش,چای ترش چه فایده ای دارد, چای ترش و خواص مفید آن ,چای ترش,خواص چای ترش,چای ترش چه فایده ای دارد, ۲۰ راهکار جدید برای لذت بردن از چای سبز چای درمانی به سبک چینی ها! 7 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =