1

2

ظروف نگهداری غذا- وک

وک، بیش از ۱۰۰ سال است که ظروف شیشه ­ای تولید می­کند. این ظروف اولین بار توسط یوهان وک، در سال ۱۹۰۰ به عنوان وسیلۀ قابل­ اعتماد و سالمی برای نگهداری موادغذایی ساخته شدند.

اگر به شیوۀ درست غذا را در ظروف وک قرار دهید، موادغذایی با بهترین کیفیت، در طولانی­ ترین زمان ممکن، قابل نگهداری هستند.

توجه به بسته بودن درِ ظرف، بسیار مهم است. لازم است درپوش ظرف، به­ طور صحیح بسته شده ­باشد تا هوا به داخل ظرف نفوذ نکند. به همین منظور، نوارهای لاستیکی ظروف وک باعث می­شوند کاملاً بدون منفذ و وکیوم باشد.

اگر درپوش ظرف به ­درستی بسته شود، چِفتِ حلقه­ ایِ درپوش، به سمت پایین قرار می­گیرد و نشان­دهندۀ بسته بودن کامل ظرف است.

ظروف نگدارندۀ وک، به لحاظ طراحی و ساخت، بی­ نظیرند. جنس ظروف دردار از شیشه، لاستیک طبیعی و استیل مرغوب ضد­زنگ می­باشد.

این ظروف دارای قابلیت جوشاندن هستند. ضخامت شیشۀ ظرف، به حدّی است که این ظروف به منظور کنسرو کردن و استرلیزه کردن موادغذایی، بارها قابل جوشاندن هستند.

ظروف نگهداری غذای وک آلمان، کمترین دور­ ریز مواد را دارند. از میان تمام اجزای ظرف، فقط حلقه لاستیکی است که به منظور بهترین کیفیت وکیوم، می­توانید آن را هر چندگاه یکبار تعویض کنید. این ویژگی، وک را از سایر ظروف نگهداری و کنسرو کننده­ای که در هر بار استفاده، درپوش فلزی آنها باید دور انداخته و تعویض شود، متمایز می­کند.

درپوش­های شیشه­ ای وک، فاقد ماده مصنوعی و مضّر BPA[1] هستند. در بیشتر ظروفی که درپوش­های دو قسمتی فلزی دارند BPA وجود دارد امّا ظروف وک آلمان بدون استفاده از این مادۀ مضرّ ساخته شده ­اند.

مضرات این مادۀ مصنوعی، بسیاری از مصرف­ کنندگان آگاه را بر آن داشته است که از مصرف لوازمی که BPA دارند اجتناب کنند. این ماده، چه برای کنسروسازی استفاده شود و چه برای نگهداری غذا، برای تمام افراد بخصوص برای کودکان و نوزادان مضرّ است.

ظروف وک از این لحاظ که فاقد BPA هستند، انتخاب فوق­العاده­ ای برای مصرف­ کنندگان محسوب می­شوند.

* دهانۀ بزرگ ظروف وک باعث می­شود پر کردن و تمیز کردن آنها آسان باشد.

* ظروف وک، قابل استفاده در فریزر، ماکروویو و ماشین ظرفشویی هستند.

ظرف­های کوچکتر وک را می­توان برای نگداری غذای خانگی کودکان و نوزادان استفاده کرد و ظروف بزرگتر، مناسب نگداری مواد غذایی در حجم بالا هستند.

□ ظروف وک در   ۷ طرح و با سایز های متفاوت قابل ارائه هستند.

BPA: بیس فنول A مادۀ شیمیایی صنعتی است که مانع زنگ زذن فلزات میشود و اثرت مخرّبی بر سلامت دارد. (در ظروف وک و کلیپس های فلزی آن از این ماده استفاده نشده)

 

ظرف­های کوچکتر وک را می­توان برای نگداری غذای خانگی کودکان و نوزادان استفاده کرد و ظروف بزرگتر، مناسب نگداری مواد غذایی در حجم بالا هستند.

□ ظروف وک در   ۷ طرح و با سایز های متفاوت قابل ارائه هستند.

 

3

همچنین ظروف یک لیتری استوانه­ ای وک برای نگهداری ترشی یا هرگونه موادغذایی خشک (ماکارونی، حبوبات،…) و مایعات قابل­استفاده هستند.

– نوارهای لاستیکی درپوش­های ظروف وک، بارها قابل استفاده هستند و با این حال، شما می­توانید نوارهای لاستیکی اضافی را به­ طور مجزّا خریداری و جایگزین کنید.

درپوش شیشه ای و دو حلقۀ فلزی درپوش نیز به صورت مجزّا موجود است تا در صورت لزوم، تهیه و استفاده کنید.

4

همچنین برای تهیه کاپ­ کیک و دسرهای تک­ نفره ­ای که در مایکروویو پخته می­شوند می­توانید از ظروف وک استفاده کنید.

9

رستوران­ ها و کافی­ شاپ­ ها می­توانند اردور یا دسر را در ظروف وک سرو کنند.

87

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر اهل شمع­ سازی هستید، این بار ساخت شمع در ظرف وک را امتحان کنید.

 

6

افراد خوش ­سلیقه، برای انتخاب هدیه، راه­های خلّاقی را پیش می­گیرند. می­توانید هدیه را در ظرف وک بگذارید و تزئینش کنید تا عزیزانتان غافل گیر شوند.

 

5

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =