ادرار سوختگی کودکان

اگر کودک شما به ادرار سوختگی مبتلا شود شما خواهید فهمید قسمتی از پوست که بوسیله پوشک پوشیده می شوداحتمالا ناحیه تناسلی ، چینهای ران و باسن ، قرمز و ملتحب به نظر خواهد رسید . ناحیه گرفتار ممکن است خشک یا مرطوب بوده و گاهی جوش دار بنظر می رسد . اگر بثورات اولیه درمان نشود می تواند به چیز بدتری تبدیل شود مثلا” یک عفونت قارچی یا یک عفونت باکتریال عفونتهای باکتریال که ممکن است با طب همراه باشند معمولا باعث لکه های زرد رنگ نشت کننده یا لورکهای پر از چرک می گردد .

چه چیزی باعث ادرار سوختگی می گردد ؟ علت اصلی ، رطوبت است . نوزادان زیاد ادرار می کنند و اجابت مزاجهای مکرر و شل دارند . جاذبترین پوشک هم قدری رطوبت روی پوست لطیف کودک باقی می گذارد . بچه ای که مدت طولانی در یک پوشک کثیف باقی مانده است ممکن است به ادرار سوختگی مبتلا شود . پاهای کودکی با پوست حساس – حتی اگر مرتب هم پوشکش را تعویض کنند – ممکن است درگیر شود بچه های بزرگتر که مریض شده و آنتی بیوتیک مصرف می کنند ممکن است دچار اسهال شوند ( عارضه جانبی دارو ) که می تواند ضایعات پوستی ایجاد کند .

بهترین روش درمان ادرار سوختگی کودک چیست ؟ بهترین معالجه این است که کودک خود را با تعویض پوشک خشک و تمییز نگه دارید . اگر هوا گرم است و کودک می تواند بیرون از خانه و یا در اتاقی که کف آن براحتی قابل تمییز کردن است بازی کند ، پوشک او را تا حد امکان باز بگذارید تا هوا روند ترمیم را سرعت بخشد همچنین باید از پوشکهای یک بار مصرف و مواد شوینده فاقد عطر و مواد افزودنی استفاده کنید اگر ادرار سوختگی ناشی از حساسیت باشد ، احتمالا” این مشکل را برطرف خواهد ساخت. یک ادرار سوختگی باید در عرض ۳ تا ۴ روز با درمانهای خانگی برطرف شود اگر بثورات کودک شما باقی ماند ، گسترش یافت ، یا بدتر شد ، به پزشک مراجعه کنید .

چگونه می توانم به پیشگیری از این بثورات کمک کنم ؟ بهترین دفاع در برابر ادرار سوختگی خشک نگه داشتن است ، برای کمک این ۵ مرحله را دنبال کنید : پوشک کودک را هر چه زودتر پس از خیس شدن یا آلودگی تعویض کنید . ناحیه تناسلی کودک را به دقت پس از هر اجابت مزاج تمییز کرده و بگذارید خشک شود . باسن کودک را با لایه نازکی از یک پماد محافظتی بپوشانید ، ولی از پودر استفاده نکنید چون ممکن است وارد ریه های کودک شود

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =