استفاده از ماکروفر

استفاده از ماکروفر برای غذاهای سریع و سالم و مقوی امروزه، به لطف نسل جدیدی از مایکروفرها، می توانید به طور همزمان از هر سه ویژگی فوق برخوردار شوید شاید سخت تر از هر زمان دیگری بتوانید وقت کافی برای پختن غذاهای مقوی پیدا کنید اما این دستیار آشپزی مفید و کاربر پسند به شما کمک می کند که راحت تر غذاهایی خوشمزه را برای خانواده تان تهیه کنید

:یخ زدایی به شیوه مناسب ماهی و مرغ یخ زده قوت غالب بسیاری از خانواده ها است، اما اگر آنها را به دقت یخ زدایی نکنید، ممکن است طعم و بافت طبیعی و ارزش غذایی خود را از دست دهند هنگام یخ زدایی، رهنمودهای زیر را به خاطر داشته باشید مواد غذایی مختلف باید به نسبت های متفاوتی یخ زدایی شوند. مایکروفرهای بهتر دارای تنظیماتی خاص برای یخ زدایی مواد غذایی مختلف می باشند گوشت قرمز، مرغ، ماهی یا نان. بعد از انتخاب نوع غذا، وزن آن مقداری که می خواهید یخ زدایی کنید را تخمین بزنید و دکمه مربوطه را فشار دهید مایکروفر بقیه کار را برای شما انجام می دهد و غذا را در دمای پخت مناسب قرار خواهد داد، بدون آنکه در مزه، بافت یا خواص آن تغییر ایجاد گردد

:بخار پز کردن آسان بخارپز کردن سالم ترین و کم کالری ترین روش برای پخت سبزیجات می باشد اما باید آن را به شیوه مناسب انجام دهید؛ در غیر این صورت، جز خرده های گل کلم یا برگ های خشک کلم بروکسل چیزی برای شما باقی نخواهد ماند. روش درست برای بخارپز کردن این است که آب از غذا گرفته شود، درست مانند یک بخارپز سنتی. این کار از آب انداختن سبزیجات جلوگیری می کند، و ضمن جلوگیری از کثیفی و سر ریز شدن آب سبزیجات، طعم و بافت طبیعی آنها را حفظ می کند مایکروفرها هم می توانند دارای یک ظرف بخارپز باشند که ویژه این کار طراحی شده است و آن قدر بزرگ است که می تواند غذای کافی برای خانواده شما را در خود جای دهد. اما از این بهتر، استفاده از یک مایکروفر دارای بخارپز سرخود است که سریع ترین روش برای تهیه یکی از مغذی ترین و کم آمایش شده ترین مواد غذایی است یعنی برنج قهوه ای (سبوس دار). کافی است برنج را در مقدار آب مناسب بریزید و چند دقیقه آن را بپزید. اما حتماً درب ظرف را بگذارید تا از سرریز شدن آب در حین پخت برنج جلوگیری شود.

:هر وقت لازم داشته باشید غذا گرم است وظیفه اصلی مایکروفر پختن و گرم کردن غذا است، اما زمانی که بخواهید غذا را گرم وتازه نگه دارید هم بسیار مفید می باشد همچنین برای گرم کردن نان و حتی بشقاب های غذا بسیاری عالی است: صرف غذای داغ در بشقاب سرد مزه چندانی ندارد.

:نظافت آسان با بخار بی تردید، پختن یک غذای سالم و مقوی کمی زحمت نظافت در پی دارد. اما یک مایکروفر خوب، حتی می تواند در این کار هم به شما کمک کند. برخی از مایکروفرها به گونه ای طراحی شده اند که دارای یک مخزن ویژه نظافت با بخار هستند. این مخزن کار نظافت را سریع و آسان می سازد. کافی است مخزن را پر از آب کنید، اجاق را به مدت چندین دقیقه روشن کنید و اجازه دهید مایکروفر فضای داخلی خود را با بخار تمیز کند در پایان، پارچه ای را روی سطوح آن بکشید تا تمیز شوند. روکش ضد باکتری مایکروفر کمک می کند همه چیز تمیز و عاری از میکروب بماند.

:تاثیر ماکروفر بر کیفیت غذا از آن جا که زمان مواجهه غذا با آب و دمای بالا در مایکروفر در مقایسه با روش های پخت معمولی کمترمی باشد، از دست دهی ویتامین ها و مینرال ها نیز در آن کمتر است به خصوص ویتامین های محلول در آب هم چون ویتامین ث و ب۱که به حرارت بسیار حساس است، در مایکروفر بیشتر حفظ می شود مایکروفر این برتری را نسبت به جوشاندن دارد که نشت ویتامین ها به درون آب پخت را به حداقل می رساند و از این نظر شبیه به بخارپز کردن است.

:ظروف مورد استفاده در ماکروفر فقط از ظروفی که مخصوص مایکروفر می باشد باید در این دستگاه استفاده شود. ظروف پلاستیکی معمولی برای استفاده در مایکروفر مناسب نیست زیرا با حرارت بالای مایکروفر، ساختار شیمیایی این ظروف تغییر می کند و مواد سمی وارد غذا می شود برای گرم کردن غذاهای چرب، ظروف شیشه ای به پلاستیکی ارجحیت دارد. ظروف فلزی یا دارای روکش فلزی و نیز فویل های آلومینیومی برای استفاده مایکروفر مناسب نیست زیرا اشعه های مایکروفر را منعکس می کند و ممکن است به خود دستگاه نیز آسیب برساند ظروفی که همراه غذا در مایکروفر گرم می شود برای استفاده در این دستگاه نامناسب است ولی ظروفی که سرد باقی می ماند برای این منظور مناسب تر است برای آزمایش ظرف شیشه ای مناسب برای مایکروفر، می توان ظرف موردنظر را برای یک دقیقه در آن قرار داد، اگر گرم شد برای استفاده در مایکروفر مناسب نیست اگر ولرم شد برای دوباره گرم کردن غذا مناسب است واگر سرد ماند برای پختن غذا مناسب است. در ظروف گرد یا بیضی شکل، کناره های غذا نمی سوزد زیرا در این ظروف تمام کناره های غذا به طور یکنواخت حرارت می بیند، ولی در ظروف مربعی شکل کناره های غذا بیشتر می سوزد. ظروف گود، به علت این که سطح تماس بیشتری ایجاد می کند برای گرم کردن غذا در مایکروفر مناسب تر است. برای حفظ رطوبت درون غذا و یکنواخت حرارت دیدن آن بهتر است روی غذا پوشانده شود. اگر بدین منظور از روکش های پلاستیکی استفاده می شود، بهتر است با غذا تماس نداشته باشد.

:نتیجه گیری پخت و پز ایمن با مایکروفر مستلزم شناخت محدودیت ها و در عین حال منافع پخت غذا در این دستگاه می باشد در صورت استفاده صحیح از مایکروفر، می توان با این دستگاه به روشی آسان و سریع برای پخت و پز و آماده سازی غذا دست یافت بدون این که خطری برای سلامت ما داشته باشد.

A1398651893 VW

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 15 =