چگونه لکه هار ا پاک کنیم؟

چگونه لکه هار ا پاک کنیم؟

دیگر نگران طریقه ی از بین بردن لکه های لباس ولوازم خود نباشید لوازم دکوراسیونی خانه و همچنین لباس ها به خصوص پوشاک بچه ها در معرض صدماتی از جمله لکه دار شدن در اثر ریختن مواد مختلفی مانند چای، چربی، آب میوه و غیره قرار می گیرند که البته آثار ایجاد شده بر روی لوازم و لباس های تمیز و نو بسیار ناخوشایند است. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده اید، پیش از هر اقدامی نیم نگاهی به نکات زیر بیندازید شاید به کارگیری آنها مشکل شما را حل کند

۱)کلیه موارد و راهکارهایی که در زیر اشاره می شود، برای لباس ها و پارچه های قابل شست وشو هستند. لکه بری از روی لباس های غیرقابل شست و شو، باید توسط افراد متخصص و مواد مناسب در خشکشویی ها انجام پذیرد.

۲)امروزه لکه برهای شیمیایی متعددی به بازار آمده اند که کاربرد آنها نه تنها بی تأثیر نیست بلکه به جهت در دسترس بودن و عدم نیاز به امکاناتی جهت شست و شو، از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که برای استفاده از لکه بر چه از نوع شیمیایی و چه دست ساز خانگی، از قسمت پشت لکه باید اقدام شود به این ترتیب از پخش شدن لکه جلوگیری به عمل می آید.

۳)هنگامی که پارچه دیگری را به محلول لکه بر آغشته کردید و می خواهید از آن برای زدودن لکه استفاده کنید، توجه داشته باشید که نحوه تمیز کردن باید با سیستم ضربه ای باشد و از مالش پارچه بر روی لکه خودداری شود.

۴)ضربات پارچه حاوی لکه بر را ابتدا از محدوده خارجی لکه شروع کنید و به داخل ادامه دهید.

۵) برای شست وشوی اغلب لکه های غیر چربی، کاربرد آب سرد نیاز است؛ آب گرم و به خصوص آب داغ لکه را پایدار می کند. البته روش استفاده و نوع لکه نیز تعیین کننده است.

:لکه آب میوه مقداری نمک بر روی لکه بریزید و سپس آن را در آب سرد مدتی خیس کنید. پس از آن با آب گرم و مواد شوینده شیمیایی بشویید.

:لکه چای و قهوه به محض ریخته شدن یکی از این مواد بر روی لباس، آن را با آب سرد و مواد شوینده شست و شو دهید.

:لکه رژ لب شما می توانید با مالیدن خمیر دندان بر روی این نوع لکه و سپس شست و شو، آن را به طور کامل از بین ببرید. البته پاشیدن اسپری مو نیز برای از بین بردن چنین لکه هایی (پیش از شست وشو) بسیار مفید است. راهکار دیگر برای این منظور استفاده از الکل است.

:لکه گل و لای بر روی لباس کافی است یک عدد سیب زمینی را با چاقو به دو نیم کنید و بر روی لکه بمالید، سپس لباس را در آب سرد بخیسانید و طبق معمول با مواد شوینده شست و شو دهید. در صورتی که لکه همچنان پایدار ماند، دستمال را به الکل آغشته کنید و بر روی لکه بمالید.

:لکه شمع روی وسایل چوبی مورد بعدی چکیدن شمع روی وسایل چوبی جلا دار است. در چنین حالتی شمع را نباید تراشید یا سمباده کشید . کافی است قسمت لک شده را به آرامی با آب گرم بشویید و فوراً با پنبه پاک کنید.

:لکه شمع بر روی موزاییک ابتدا کمی سرکه گرم روی لکه بریزید و بعد آن را با صابون و آب نیم گرم بشویید و فوراً خشک کنید.

:لکه سفیده تخم مرغ لکه سفیده تخم مرغ را هرگز با آب گرم نشویید، زیرا لکه ثابت می ماند . بلکه برای از بین بردن آن، محل لکه را با آب سرد ، کاملاً بشویید.

:کندن آدامس از مو بچه ها گاه با آدامس خود بازی می کنند و آن را به جاهای مختلف می چسبانند ! اگر آدامس به موی کودک شما چسبید، می توانید برای کندن آن از دو روش زیر کمک بگیرید: روش اول: یک تکه یخ را چند بار روی آدامس بکشید تا سفت شود سپس آدامس را از مو جدا کنید. روش دوم: کمی کرم مرطوب کننده به همان قسمت مو بکشید ، سپس با یک دستمال خشک، مو را چند بار پائین بکشید آدامس از جدا خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =