معرفی چند نوع ماهی

 

۱)ماهی سوف شبیه ماهی سفید است . که اندازه کوچک آن نیز برای فروش فراوان است . گوشت ماهی سوف بسیار لطیف و تیغ آن کمتر است

۲)ماهی کفال دارای بدن کشیده و پوست تیره دارای فلس واستخوان آن کم و به صورت درسته در می آید.

۳)ماهی آزاد این ماهی یکی از بهترین انواع ماهی به اندازه مختلف وگران است . گوشت آن چرب و بدون تیغ وتیز است و بهترین طبخ آن کباب است.

۴)ماهی قزل آلا یکی از لذیذ ترین انواع ماهی است .گوشت آن کم چربی و بدون تیغ ریز فلس می باشد پشت ماهی قزل آلا دارای خا لهای ریز قرمز بسیار زیباست و نوع دیگر آن که مصنوعا”پرورش داده می شود . خالهای سیاه رنگ دارد.

۵)ماهی اوزون برون از این ماهی خاویار تهیه می شودودارای پوست کلفت وچربی بسیار((البته یک نوع آن زیاد است برای کباب کردن مناسب نیست.))وبدون تیغ ریز ودارای غضروف است برای طبخ آن باید پوست گرفته شود که بهترین طرز طبخ این ماهی کباب یا داخل فر می باشد.

۶)ماهی حلوا این ماهی در جنوب ایران یافت می شود .شکل آن گرد و پهن است و اندازه کوچک یا متوسط است. که نوع متوسط آن مناسب و چربی آن کم وبدون تیغ ریز و دارای فلس های ریز است که باید قبل از طبخ فلس آن را با لبه تیز کارد تراشید.

۷)ماهی میگو نوعی از ماهیان جنوب است .که دارای پوست کلفت می باشد و به صورت یک منحنی می باشد که اول باید پوست آن را گرفت و رگه داخل شکم دارای که جزء امعا ماهی منصوب می شود که به صودت سو خاری یا کباب یا پفکی مصرف می شود

۸)ماهی شیر نوعی ماهی جنوب که تقریبا”ماهی بزرگ و پوست کلفت و طوسی و مشکی می باشد . که به صورت قطعات بریده می شود و به صورت سرخ کرده یا همراه سس مصرف می شود و تقریبا” مثل ازون برون شمال و بدون استخوان ریز می باشد.

چگونه متوجه بشیم که ماهی سالم است؟ بدن ماهی پس از رفع انجماد هنوز حالت درخشندگی دارد و فاقد تیرگی پاکیزگی است . حالت ارتجاعی و سفت بودن گوشت ماهی بعد از انجماد نیز حفظ می شود به طوری که فشار انگشت روی گوشت آن سبب فرورفتگی دائمی نمی شود. گوشت سالم ماهی منجمد هنگام پخته شدن یا سرخ کردن از هم وارفته وسفت می باشد. ماهی منجمد سالم پس از رفع انجماد آبچک چندانی ندارد و گوشت آن آبدار است . هنگام خالی کردن امعا و احشا ی ماهی بوی نا مطبوع به مشام نمی رسد و گوشت آن خشک نیست

D8A8D8A7D8B2D8A7D8B1-D8B1D988D8B2-D8A2D985D984-karnaval.ir31

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دوازده =