خواص کره بادام زمینی

 

کره ی بادام زمینی تقریبا همان خواصی را دارا است که بادام زمینی دارد. بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، بادام زمینی دارای بیشترین بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب می باشند. بهتر است کره بادام زمینی را به دلایل فراوانی که به برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم، در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

:مفید برای قلب این ماده غذایی به خاطر سرشار بودن از چربی‌های غیراشباع، از جمله دوستداران قلب محسوب می‌شود. چربی موجود در این ماده غذایی از همان نوع چربی است که مصرف آن در رژیم‌های مدیترانه‌ای، توصیه شده و باعث می‌شود احتمال بروز خطر بیماری قلبی در فرد تا میزان ۲۱ درصد کاهش یابد.

:دارای آنتی اکسیدان کره‌های بادام زمینی از لحاظ میزان آنتی‌اکسیدان، می‌توانند با برخی میوه‌ها که حاوی آنتی‌اکسیدان بالا هستند برابری کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند.

:پیشگیری از سکته مغزی کره بادام زمینی دارای فلاوونوئیدی به نام ریزرواتول است که در انگور نیز یافت می‌شود این ماده با افزایش خون در مغز، ‌از بروز سکته مغزی در فرد پیشگیری می‌کند.

:پیشگیری از ابتلا به سرطان روده کره بادام زمینی در پیشگیری و عدم ابتلا به سرطان روده نقش مهمی را بر عهده دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته، مصرف این کره در زنان تا ۵۸ درصد و در مردان تا ۲۷ درصد، احتمال بروز سرطان روده یا کولون را کاهش می‌دهد.

:کمک به سلامت کیسه صفرا اگر ۲۸ گرم بادام زمینی، آجیل و یا کره بادام زمینی در هفته میل کنید، ۲۵درصد خطر پیشرفت سنگ کیسه صفرا را کم کرده اید

به خاطر دارا بودن چربی و کالری زیاد، به افراد چاق توصیه می شود که به میزان کم از آن بخورند. بیشتر از ۱ مشت بادام زمینی موجب افزایش وزن می گردد. میوه نارس آن، ترشح شیر را زیاد می کند روغن بادام زمینی، ملین و رفع کننده یبوست می باشد. بادام زمینی از نظر خواص، شبیه روغن زیتون می باشد.

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود. اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس ، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است.

peanutbutter

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =