خوردن آب طالبی را در تابستان فراموش نکنید

خوردن آب طالبی را در تابستان فراموش نکنید

آب طالبی منبع مهمی از ویتامین های آ ویتامین ب۶ مواد معدنی فیبر غذایی و اسید فولیک است آب طالبی که مصرف آن در تابستان شایع است عامل سلامتی بدن در زمینه های تقویت سیستم ایمنی بدن رفع مشکلات قلبی و عروقی جلوگیری از سرطان درمان بی خوابی درمان مشکلات قاعدگی درمان دندان درد درمان آرتروز و بهبود روند هضم محسوب می شود مصرف آب طالبی نه تنها در سلامت کلی بدن نقش دارد بلکه برای بازسازی پوست خانم ها جلوگیری از سفید شدن زودرس مو مبارزه با ریزش مو وجلوگیری از چروکی شدن پوست با گذر زمان نیز مفید است

طالبی سرشار از ویتامین ث و آ است که با تحریک گلبول های سفید خون در بدن سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و باعث ریشه کن کردن عفونت در بدن می شود آب طالبی به دلیل دارا بودن پتاسیم مانع از فشار خون بالا در بدن فرد می شود و به خاطر مقادیر بالایی از ویتامین ث از تصلب شرایین و لخته شدن خون در قلب جلوگیری می کند این آبمیوه باعث از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن شده و درنهایت از به وجود آمدن سرطان در بدن جلوگیری می کند آب طالبی باعث آبرسانی بیشتر به پوست و درنهایت باعث درخشندگی و نرم شدن پوست می شود زیرا این آب میوه دارای مقادیر بالایی از ویتامین آ است که در بازسازی کلاژن های پوست و جوان سازی مثمر الثمر است

به علاوه، بتاکاروتن بالای طالبی، مانع بروز آب مروارید در سالمندان می‌شود مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که از طریق رژیم غذایی‌شان، هر روز بتاکاروتن کافی دریافت می‌کنند، کمتر به آب مروارید دچار می شوند. هر ساله بیش از یک میلیون انسان به این بیماری مبتلا شده ومحققان عقیده دارند که استفاده از مواد غذایی که بتاکاروتن بالایی دارند از بروز آن به‌طور‌جدی‌جلوگیری می‌کند.

این میوه با گرم شدن هوا وارد بازار میوه می‌شود و معمولاً در وعده صبحانه، دسر و میان وعده‌ها از آن میل می‌کنند. به علاوه، می توان برحسب اندازه طالبی آن‌را برش برش کرده یا آنکه به دو نیم تقسیم کرد و بعد از خارج کردن تخمه‌های آن، با کمی شکر و گلاب و حتی به صورت مخلوط شده با تکه‌های یخ به شکل یک نوشیدنی خنک مصرف کرد.

در هنگام خرید این میوه، توجه داشته باشید که طالبی‌های سنگین‌تر را انتخاب کنید. طالبی‌هایی را انتخاب کنید که بوی طبیعی میوه را می‌دهند و اثراتی از له شدگی و یا لکه ندارند. این میوه را می توان با بستنی وانیلی سرو کرد و به عنوان یک میان وعده برای بچه های بدغذا و کسانی که همواره بی‌اشتها هستند، تهیه کرد. به علاوه، آن را می‌توان به شکل سالاد، سوپ سرد و یا دسر مورد استفاده قرار داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =