عوارض کاشت ناخن

 

آیا کاشت ناخن برای ناخن ها مضر می باشد؟ آ لرژی وحساسیت هم برای فردی که ناخن روی دستش کاشته میشود. وهم برای فرد ی که عمل کاشت ناخن انجام میدهد،ممکن است ایجاد شود .حساسیت والرژی بطور شایع ایجاد میشود. فردآرایشگر که عمل کاشت ناخن را انجام میدهد. بهتر است. هنگام عمل کاشت ناخن از دستکش مناسب استفاده کند و هر بار بعداز اتمام کار دستهای خود را با آب و صابون بشوید. این آلرژی معمولا روی پوست صورت و اطراف چشم ظاهر می شود چون پوست صورت نازکتر از پوست دست می باشد هر فرد ممکن است در طول شبانه روز بطور ناخودآ گاه چندین بار دست خود را به اطراف چشم نزدیک کند. وبدنبال این تماس موادی که بر روی دست قرار دارد. به اطراف چشم منتقل میشود. چسب ومواد اکریلیک عامل اصلی این حساسیت میباشند.

:عفونت اطراف ناخن گاهی بدلیل از بین رفتن پوست محافظ اطراف ناخن،عوامل قارچی و میکروبی به ناخن نفوذکرده وایجاد عفونت میشود.

:جداشدن ناخن از بستر هرگز نباید ناخنهای مصنوعی را با اعمال فشار وزور برداشت. برداشتن ناخنهای مصنوعی تکنیک خاص خود را دارد . حتما باید توسط فرد متخصص که کار ناخن انجام می دهد صورت گیرد. بسته به نوع ناخن مصنوعی روش برداشت فرق میکند. بهترین ماده برای برداشتن ناخن مصنوعی حلال استون میباشد باید ناخنها به مدت کافی درون ظرف حاوی استون قرار داده شوند. این زمان ممکن است بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه باشد اگر ناخن مصنوعی بطور نا مناسب برداشته شود. منجربه جدایی ناخن اصلی از بستر می گردد .استفاده از آب ولرم روش مناسبی برای برداشتن ناخن مصنوعی نیست زیرا مواد وچسب بکار رفته برای ناخن مصنوعی در آب حل نمی شوند اگر ناخن شما دچار مشکل میباشد کاشت ناخن راه حل آن نمی باشد بلکه شما باید به پزشک مراجعه کنید همچنین ناخن ها به نفس کشیدن نیاز ندارند پس نیازی نیست هر چچند وقت یکبار کاشت ناخن خود را بردارید و دوباره این کار را تکرار کنید در کاشت ناخن مصنوعی همیشه باید یک فاصله کوچک بین پوست اطراف ناخن ومواد کاشت ناخن مصنوعی وجود داشته باشد. در واقع خیلی از عوارض کاشت ناخن مصنوعی در اثر تماس مکرر ومدام مواد ناخن مصنوعی با پوست اطراف ناخن ایجاد میشود. کاشت ناخن مصنوعی بمنظور زیبایی ناخنها عملی است که به وفور انجام میشود کسی نمی تواند بطور کلی این عمل را رد کند.اما توصیه می کنم .عمل کاشت ناخن توسط فردی که آموزشهای اصولی دیده وگواهی انجام این کار را دارد صورت گیرد.

همچنین، کاشت ناخن‌های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (اُنیکولیز) می‌شود. حداقل دو ماه طول می‌کشد تا ناخن اصلی که بسیار ضعیف شده رشد کند. البته محلول‌های تقویت کننده ناخن می‌توانند به رشد آن کمک کنند اما تاثیربسزایی نخواهند داشت و تنها مانند یک لایه محافظت کننده روی ناخن را می‌پوشانند و به ضخیم‌تر شدن آن کمکی نمی‌کنند. به علت آنکه به هنگام کاشت ناخن، لایه بالایی ناخن تراشیده می‌شود و هر دو هفته یکبار هم نیازمند بازسازی و کاشت مجدد است، ناخن صدمه زیادی می‌بیند و روش مناسبی برای زیباسازی آن نیست.

``````1 ````1`

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شش =