چند نکته برای تمیز کردن یخچال و فریزر

 

از آنجا که یخچال و فریزر محل نگه داری مواد غذایی است ،پاکیزگی در آن شرط اول می باشد :در اینجا به چند نکته مهم برای تمیز کردن یخچال و فریزر اشاره می کنیم

۱٫کشوهای فریز را با آب ولرم و صابون بشویید ۲٫سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی و گوسفند، هر کدام را در طبقه مخصوص قرار دهید اگر هنگامی که ماده غذایی جدیدی تهیه می کنید و قصد فریز کردن آن را دارید با برچسب های مخصوص که نوع و مورد مصرف و تاریخ فریز شدن ، ماده مورد نظر را کد گذاری کنید، مواد غذایی را سالم تر و بهتر مصرف میکنید. ۳٫به تاریخ بسته‌ها دقت کنید و مواد را بر اساس تاریخ مصرف آنها در دسترس بچینید و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید فهرستی از مواد موجود در فریزر تهیه کنید تا راحت تر بتوانید آنها را پیدا کنید.

:تمیز کردن یخچال اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که یخچال و فریزرتان را قبل از تمیز کردن از برق بکشید.

کلیه مواد غذایی داخل یخچال را از درون آن خارج کنید

غذا ها ومیوه ها و سبزیجات فاسد شده و مانده را دور بریزید. تمام طبقات یخچال را در آورید، دیوارها و طبقه ها را تمیز کنید . مواد شبیه به هم را در یک طبقه جای دهید. داروها و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

داخل یخچال را با پارچه ای آغشته به سرکه ضدعفونی و بوگیری کنید . البته برای گرفتن بوی بد یخچال فیلتر هایی هم امروز به بازار آمده که می توانید بعد از تمیز کزدن داخل یخچال از آن استفاده کنید. یک جعبه باز از جوش شیرین مخصوص پخت را در یک قفسه از یخچال و فریزر خود قرار دهید تا بوهای نامطبوع داخل یخچال از بین برود. از استفاده هر گونه مواد شوینده شدید و قوی برای تمیز کردن داخل یخچال و فریزر اجتناب کنید. اگر فریزرتان برفک دارد، برفک آن را به یکی از سه روش زیر آب کنید:

• در آن را باز بگذارید تا برفکش آب شود.

• قابلمه‌ای پر از آب جوش را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار دهید و در آن را ببندید.

• به وسیله سشوار، برفک‌ها را آب کنید. تمیز کردن یخچال و فریزر می‌تواند به از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های رو به رشد در خرده غذاهای ریخته شده در یخچال و ظروف مواد غذایی کمک کند 469 یخچال-فریزر-بوش-kgn56lb304

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 7 =